Kaptures Logo i grøn farve og uden baggrund.

Meta Pixel – hvorfor er det vigtigt?

Du laver måske ikke annoncering på nuværende tidspunkt, hvorfor er det så vigtigt at få sat tracking op?

Hvorfor er Pixel vigtig?

Du laver måske ikke annoncering på nuværende tidspunkt, eller måske har du kun boostet nogle enkelte opslag. Så hvorfor er det så vigtigt at få sat tracking op? 

Hvis du har startet dine virksomhed, som et lille hygge/hobbyprojekt. Ja, så det måske ikke død nødvendigt. Har du større ambitioner om, at bygge en dominerende webshop eller et skelsættende brand indenfor din branche. Så bliver det svært på nuværende tidspunkt at komme udenom Meta (Facebook / Instagram). Det er stadig klart det største medie, og den mest udbyggede markedsføringskanal af de sociale medier.

Pixel er et lille stykke kode fra Meta (Facebook / Instagram), som gør at din hjemmeside kan kommunikere og sende data til Meta. Det data, der bliver sendt, er blandt andet “sidevisninger”, “set produkt”, “tilføjet til kurv”, “påbegyndt betaling” eller “køb”. Hvis du ikke har denne data, så kan du ikke lave remarketing. 

Ikke alle køber i første besøg

Altså du kan målrette annoncer mod dem, som har lagt noget i kurv, men ikke har gennemført et køb. Du har måske selv prøvet at kigge på en webshop, og ugen efter bliver du forfulgt af deres reklamer. Man kan have mange holdninger til det, men faktum er, at det ofte er her mange webshops tjener deres penge på annoncering. 

Det giver selvfølgelig også rigtig god mening, da den mulige kunde med stor sandsynlighed kender dit produkt, har besøgt din webshop eller på anden måde har interageret med dig. Og der kan jo være mange grunde til, at kunden ikke gennemførte sit køb. Måske blev de forstyrret af børnene, skulle stige af bussen eller internettet gik ned. 

Det kan også være, at din mulige kunde gerne vil købe produktet, men ikke har råd eller tid lige nu. Det kan derfor være en god idé ikke bare at slippe kunden efter første interaktion. Nogle gange skal folk varmes lidt op, før de er klar til at konvertere. 

Det er her pengene tjenes

Det er måske også værd at nævne, at remarketing kampagner typisk er der, hvor vi ser den højeste ROAS (Return on ad spend). Altså hvor meget omsætning du får igen pr. annoncekrone.

Så på godt gammelt jysk. Så er det en god forretning, at sætte Pixel op på din side, og få lavet en remarketing kampagne.

(Og når du har opsat Meta Pixel, så opsæt også lige TikTok Pixel, Snap Pixel og Googles tracking.)

Videoguide til WordPress / WooCommerce

Jeg har lavet en komplet videoguide, som gennemgår hvordan du opsætter Meta Pixel på din WordPress / WooCommerce hjemmeside. Se den herunder:

Læs også

Billedet til Kaptures blogpost omkring content.
Content

Hvad betyder content? Og hvorfor er det vigtig for din virksomhed? Vi kigger nærmere på hvad content er

Få mere viden