Annoncering på sociale medier er ikke bare produktbilleder. Du hjælper hver dag kunderne med at gøre deres liv bedre eller med at undgå nederlag – ellers ville du ikke sælge noget. Det kan godt være, du tænker “ja ja, men jeg sælger jo bare fælgrens”.
Her vil du typisk skulle ramme din kundes ego. Kunden føler måske en form for prestige i at have skinnende fælge, hvorfor det stimulerer et socialt behov i kundens hoved. De skinnende fælge høster måske enten komplimenter fra omgangskredsen eller tiltrækker en potentiel partner.
Der er forskel på, om dine kunder skal bruge dig i forbindelse med et direkte behov, eller om du i højere grad skal trigge et behov, som kunden måske slet ikke vidste, de havde. I markedsføring kalder vi det pull og push. Sociale medier er i høj grad push-markedsføring, da du har produkter eller ydelser, som du gerne vil “skubbe ud” til kunderne.
Derfor kræver annoncering på eksempelvis Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat også, at man kan fange den potentielle kundens opmærksomhed i lang nok tid til at få budskabet leveret – og forhåbentlig vække et behov.
Vi ringer uforpligtende for at høre, hvad dit behov er, om vi kan imødekomme det eller skal henvise til en kollega.
Vi starter ikke noget op, som vi ikke tror på. Så enten får vi et super samarbejde, ellers får du en plan over, hvordan vi tænker, du kan forbedre din nuværende markedsføring.
Der er efterhånden rigtig mange sociale medier, og der kommer hele tiden flere. Vi har valgt at specialisere os i følgende medier: Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat. Det har vi på baggrund af, at disse er modnet nok til, at det er muligt at lave profitabel markedsføring med den rigtige strategi.
Alle medierne er i høj grad drevet af content – altså det indhold, du præsenterer for målgruppen i form af billeder, video og tekst i forskellige kombinationer. Vi arbejder som marketingsbureau med at forstå, men også producere indhold, som skaber høj performance for kunder og samarbejdspartnere.
For at få mest mulig effekt af annoncering på sociale medier, er det vigtigt at have en strategi, der passer til målgruppens adfærd og præferencer på den valgte platform. Det kan for eksempel betyde, at du bruger en anden tone på TikTok end på Facebook. Da vi ved, at du ikke kan genbruge content fra Facebook på TikTok, og tone ofte er mere uformel.
Det er også en god idé at teste og eksperimentere med forskellige typer af indhold for at se, hvad der fanger målgruppens opmærksomhed bedst. Det kan for eksempel være en kombination af billeder, videoer, tekst og grafiske elementer.
Desuden er det vigtigt at analysere resultaterne af annonceringen og justere strategien, hvis det er nødvendigt. Det kan for eksempel være ved at følge engagementet, hook rate, see more rate, køb, konverteringsrate fra annoncerne og meget mere. Det er i dag ikke nok, at kigge på CPM, klikrater eller likes. Dette kan give en indikation, men lagt fra et fuldt billede.
Ved at være tæt på målgruppen, producere indhold der fanger deres opmærksomhed og justere strategien efter resultaterne. Der kan du opnå den helt høje performance for dine annoncer på sociale medier uanset om vi måler ROAS, POAS eller ROI.
Facebook er en af de mest effektive annonceringsplatforme, og det største af de sociale medier målt på antal brugere – både i verden og i Danmark. Dette gør det muligt for webshops og virksomheder, at nå ud til den målgruppe, som mangler netop dit produkt eller service.
Desuden giver Facebooks annonceringsplatform mulighed for at målrette annoncerne på mange forskellige måder, for eksempel ved at vælge en specifik aldersgruppe, køn, interesser, placering og meget mere.
Dette gør det muligt for dig som annoncør, at opnå en høj grad af relevans og effektivitet i forhold til din markedsføring.
Du kan også målrette annoncerne direkte til tidligere besøgende, folk på dit nyhedsbrev eller lave look-a-like på dine bedste kunder. Dette øger sandsynligheden for, at målgruppen faktisk vil interagere med annoncen og følge op på det, du ønsker at formidle.
Facebooks annonceringsplatform er desuden meget veludviklet, hvilket giver mange forskellige muligheder i forhold til strategi, målgrupper og kampagnemålsætninger. Dette hjælper med, at sikre et højt udbytte på din SoME annoncering.
I Kapture yder vi både rådgivning, oprettelse af enkeltstående kampagner og løbende annoncering på Facebook.
Instagram og Facebook hænger ofte sammen, når man snakker annoncering – og det er med god grund. Begge er ejet af Meta, som er moderselskabet bag Facebook, Messenger, WhatsApp og Instagram. Derfor kan man med få klik få vist sine ads på både Facebook og Instagram, og lade Meta’s kraftige algoritme bestemme hvor de vises. Selvom der er ligheder mellem de to medier, så er målgruppen ikke helt ens, og ligeledes er adfærden forskellige.
Mediet fungerer først og fremmest som et visuelt medie. Derfor stiller det krav til annoncørens content. Brugerne er vant til at se og integrere med fængende visuelt indhold. Du har derfor her rig mulighed for at skille dig ud fra dine konkurrenter, som kører kedelige produktbilleder eller grafik uden sjæl. Her kan vi blandt andet fremhæve karruseller med information, Stories og Reels, som de helt store muligheder på platformen lige nu.
Vi hjælper webshops, brands og andre B2C-virksomheder med at varetage deres annoncering på Instagram. Ligeledes yder vi rådgivning i organisk content og/eller producere video og billeder, der fanger din målgruppe.
Det er verdens hurtigst voksende sociale medie. Det er også det sted, hvor næsten alle virale trends starter for tiden. TikTok har taget verden med storm, hvilket selvfølgelig gør mediet utroligt interessant, set fra et markedsføringsperspektiv. Mange tror fejlagtigt, at mediet kun er for de helt unge, men aldersgruppen på +30 år udgør 43% af brugerne. Så din målgruppe befinder sig højst sandsynligt også på mediet, men ikke alle dine konkurrenter har etableret sig endnu. Udfordringen er også, at platformen er meget mere contentdrevet end både Instagram, Snapchat og Pinterest. Derfor kræver TikTok i højere grad et stærkt sammenspil mellem strategi, budskab og content. Til gengæld er mulighederne endnu store for at blive markedsledende, fordi mange brands og webshops er afventende.
TikTok’s annonceadministrator er blevet meget veludvikle, og man kan i dag kører mange annonceformer, som vi kender det fra Meta. Så specielt som webshop er det en spændende markedsføringskanal. TikTok annoncering giver mulighed for, at målrette reach, trafik, videoviews, leads til dit nyhedsbrev, engagement og konverteringer.
Vores rolle, i forbindelse med at etablere sig på TikTok, er oftest at være eksekverende i forhold til både content og annoncering. Derudover ser vi ofte, at den type content, der produceres til TikTok-annoncering, ligeledes performer godt på alle andre platforme. Du kan dermed hæve din ROAS på flere kanaler, hvis du har en stærk strategi med TikTok markedsføring.
Snapchat bruges hver dag af over 2 millioner danskere. Målgruppen er de seneste år skiftet, så den største aldersgruppe på platformen er +30 år. Snapchat bruges hovedsageligt som øjebliksunderholdning – ikke som et medie, hvorpå der scrolles i flere timer for ren underholdning. Snapchat er derfor ikke det første medie, vi anbefaler, men det kan dog stadig være en god tilføjelse til et etableret marketingmix.
Vi indtager ofte en rådgivende og eksekverende rolle, når en virksomhed ønsker at bruge Snapchat i deres markedsføring. Dette skyldes, som tidligere nævnt, at platformen bruges på en lidt anden måde end de øvrige sociale medier. Snapchat egner sig i høj grad til branding, omnichannel og retargeting.
Kilde: DRs medieundersøgelse 2021
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Vi har ingen binding.
Vi tror på, at aftalen skal være gensidig og bygge på din tilfredshed! Ellers er det bedre, at du finder en anden samarbejdspartner.
Vi har ikke noget.
Typisk er der en del arbejde for os i opstarten af samarbejdet. Det er vores investering i samarbejdet. Derfor tager vi ikke noget for det, og vi starter alligevel aldrig en aftale, som vi ikke tror bliver langvarig.
Nej, men vi arbejder typisk med kunder, som får kunder gennem online salg eller leads. Det er både B2C- og B2B-virksomheder, som ønsker flere henvendelser eller salg, vi kan hjælpe!
Vi har ikke nogen standardpriser, da vi ikke tror, du skal bruge en standardløsning. Vores formål er altid at skabe mest mulig værdi for dig og din virksomhed. Derfor skræddersyer vi alle vores løsninger til dit behov.
Ja, det kan du. Vi kan både hjælpe med at lave video til din hjemmeside, dine sociale medier eller noget tredje. Men grundet vores viden fra annoncering, så har vi specialiseret i at lave video, der fanger opmærksomhed og konverterer kunden.
Vi laver både rådgivning og undervisning i markedsføring, annoncering og sociale medier.
Hvis du gerne selv vil styre din markedsføring eller har en medarbejder til det, så kan vi tilbyde både sparring og kompetenceudvikling.
Få tilskud gennem NextStep – se mere her
Annoncering på Facebook koster minimum 7 kr om dagen, men ellers kan du helt selv styre dit budget.
Vores erfaringer er, at hvis du ønsker annoncering skal drive salg gennem din webshop. Så skal man bruge minimum kr. 5.000,- for, at få nok data igennem til det ikke er tilfældigheder der afgør resultaterne.
Det koster minimum 7kr. om dagen at annoncerer på Instagram.
Det dog vigtigt, at man sætter et budget der passer med ens mål. Hvis du ønsker, at skabe mere omsætning gennem annoncering på Instagram. Så er vores erfaringer, at det ikke er realistisk, at lave langsigtede resultater med et budget på under 5.000kr. om måneden.
Hvad er prisen på TikTok annoncering?
Når man kører annoncering på TikTok, så er minimum budgettet 200kr. om dagen. Det er et månedligt budget på 6.000kr.
Dette afholder mange fra, at teste kanalen af i deres marketingmix, men dette kan være en fordel. Det betyder nemlig, at der ikke er så meget konkurrence endnu.
Prisen på Email Marketing skal næsten ikke måles i kroner, men i timer, da det ofte er en tidsmæssig investering.
Du har selvfølgelig nogle udgifter til dit email system, men prisen på MailChimp eller Klaviyo er ikke specielt stor.
Det er klart, at det kan koste noget i konsulent timer, hvis du ikke selv vil lave opsætning, skrive nyhedsbreve eller andet.