Hvis ingen åbner - så det lidt ligegyldigt
Det vigtigste ved hele din e-mailmarketing er, at dine e-mails rent faktisk bliver åbnet af dine subscribers – ellers er det hele jo sådan set ligegyldigt.
Hvis du gør dine emnelinjer og preheader så spændende og fængende som overhovedet muligt, så øger du chancen for, at dine e-mails bliver åbnet! Man kan sige, at det emnelinjen og til dels preheaderen, der “sælger” åbningen af e-mailen, indholdet i e-mail sælger “klikket” videre til den ønskede landingsside eller landing page. Det er så herinde, hvor selve salget af produktet sker.
Øg chancen for de åbner
Men hvordan øger du så chancen for, at dine subscribers åbner dine e-mails? 🤔
Det er der flere måder at gøre på. Du kan gøre det med mere personlighed, så modtageren føler, at e-mailen udelukkende er rettet direkte til ham eller hende. Det kan du gøre ved at inkludere din subscribers navn i emnelinjen, som er en mulighed i langt de fleste e-mailmarketing-systemer.
Du skal bare ikke bruge dette for meget, så der står modtagerens navn i alle e-mails.
Du kan sammenligne det lidt med en irriterende telefonsælger, der hele tiden bruger dit fornavn, hver gang de starter en sætning. Sådan ønsker du ikke, at dine subcribere skal have det.
Det er der flere måder at gøre på. Du kan gøre det med mere personlighed, så modtageren føler, at e-mailen udelukkende er rettet direkte til ham eller hende. Det kan du gøre ved at inkludere din subscribers navn i emnelinjen, som er en mulighed i langt de fleste e-mailmarketing-systemer.
Du skal bare ikke bruge dette for meget, så der står modtagerens navn i alle e-mails.
Du kan sammenligne det lidt med en irriterende telefonsælger, der hele tiden bruger dit fornavn, hver gang de starter en sætning. Sådan ønsker du ikke, at dine subcribere skal have det.
Segmenter og gør relevante
Derudover kan du segmentere dine subscribers, så de modtager mere relevante e-mails.
Det kunne fx være, at du sælger cykler og cykeldele, så kan du lave et segment med de kunder, der har købt en cykel for nyligt. Her vil det være en god idé at laver kampagner og nyhedsbreve til dem med udstyr og vedligeholdelsesguides, hvorimod en kampagne på en ny cykel nok ikke er så relevant, hvis de lige har købt én for 14 dage siden.
På den måde skaber du en relevant og personlig kommunikation, der skaber en relation mellem dine subscribere og dit brand.
Du kan også benytte dig af emojis i dine emnelinjer. Det fanger også opmærksomheden mere, så din e-mail vil klart blive set hurtigere med en emoji, end den ville uden emojis. Det er dog ogå en ting, som rigtig mange før sig mere og mere i, hvorfor effekten af emojis er faldet en smule.
Herudover kan du benytte dig af tidsfølsomme emnelinjer, som fx “Tilbuddet gælder kun i dag!”. Så er dine subscribers nødt til at handle nu, hvis de vil have tilbuddet, hvilket er en effektiv metode at skabe noget mere omsætning. Men du må heller ikke bruge denne metode for meget, hvis du vil have udbytte af denne type emnelinje.
Det kunne fx være, at du sælger cykler og cykeldele, så kan du lave et segment med de kunder, der har købt en cykel for nyligt. Her vil det være en god idé at laver kampagner og nyhedsbreve til dem med udstyr og vedligeholdelsesguides, hvorimod en kampagne på en ny cykel nok ikke er så relevant, hvis de lige har købt én for 14 dage siden.
På den måde skaber du en relevant og personlig kommunikation, der skaber en relation mellem dine subscribere og dit brand.
Du kan også benytte dig af emojis i dine emnelinjer. Det fanger også opmærksomheden mere, så din e-mail vil klart blive set hurtigere med en emoji, end den ville uden emojis. Det er dog ogå en ting, som rigtig mange før sig mere og mere i, hvorfor effekten af emojis er faldet en smule.
Herudover kan du benytte dig af tidsfølsomme emnelinjer, som fx “Tilbuddet gælder kun i dag!”. Så er dine subscribers nødt til at handle nu, hvis de vil have tilbuddet, hvilket er en effektiv metode at skabe noget mere omsætning. Men du må heller ikke bruge denne metode for meget, hvis du vil have udbytte af denne type emnelinje.
Har du brug for hjælp e-mail markedsføring?
Vi tilbyder et gratis og uforpligtende møde på 30 minutter til alle, der har lyst til at få gennemgået deres e-mailmarkedsføring, META Ads eller noget helt tredje.