Qknives er en webshop beliggende i Aalborg, som ejes og drives af to friske fyre, Mike og Mathias. De sælger køkkenknive med fokus kvalitet og service i topklasse.
De indgik et samarbejde med Kapture for at prøve noget nyt efter at have haft et større bureau til at stå for deres annoncering. De ville gerne have nogen, som ikke blot kunne udfordre dem på deres markedsføring, men også på deres forretning. Det var vigtigt for dem, at kommunikationen og rapporteringen af performance var ærlig og direkte.
Det kunne vi heldigvis imødekomme. Vi gør meget ud af, at kommunikationen kommer direkte fra den person, der udfører opgaven – på denne måde undgår vi lange, unødvendige processer. Ligeledes tror vi på, at det bedste samarbejde skabes på ærlighed – uanset hvordan resultaterne ser ud. Qknives har heldigvis en forståelse for, at det er fælles opgave at skabe gode resultater i markedsføringen.
Se Qknives nyeste knivserie her
Qknives havde allerede et relativt stort markedsførings-setup. Derfor startede samarbejdet med en større analyse af deres data og tidligere erfaringer. Det var et større bureau, som havde håndteret deres annoncering, hvilket var tydeligt i det teknisk stærke setup.
De havde store mængder af flot og velredigeret content i form af både billeder og video. Derfor startede vi med at teste en del forskelligt content. Vi har et framework, som vi går efter i den situation, som hedder “virker-det-ikke-så-gør-noget-anderledes”-frameworket. Derudover tog vi fat i WIIFM (what’s in it for me), da det er kundernes behov, udfordringer og ønsker, som skal mødes, hvis man vil opnå rigtig gode resultater. Man kan nemt opstille nogle hypoteser for det, som kunderne finder vigtigt, men det er vigtigt at få testet det.
Den lånte graf nedenunder viser, at man skal udskifte sit content ofte, for at holde performance oppe på ens annoncer. Derfor fik vi lavet en masse små videoer med en god smartphone samt lidt lys- og lydudstyr. På den måde kunne vi hurtigt og billigt få prøvet en masse forskellige budskaber af. På den måde kunne Qknives se, at der kan laves store mængder indhold med relativt små midler.
Vi starter ikke noget op, som vi ikke tror på. Så enten får vi et super samarbejde eller så får du en plan over hvordan vi tænker du kan forbedre din nuværende markedsføring.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Vi har ingen binding.
Vi tror på, at aftalen skal være gensidig og bygge på din tilfredshed! Ellers er det bedre, at du finder en anden samarbejdspartner.
Vi har ikke noget.
Typisk er der en del arbejde for os i opstarten af samarbejdet. Det er vores investering i samarbejdet. Derfor tager vi ikke noget for det, og vi starter alligevel aldrig en aftale, som vi ikke tror bliver langvarig.
Nej, men vi arbejder typisk med kunder, som får kunder gennem online salg eller leads. Det er både B2C- og B2B-virksomheder, som ønsker flere henvendelser eller salg, vi kan hjælpe!
Vi har ikke nogen standardpriser, da vi ikke tror, du skal bruge en standardløsning. Vores formål er altid at skabe mest mulig værdi for dig og din virksomhed. Derfor skræddersyer vi alle vores løsninger til dit behov.
Ja, det kan du. Vi kan både hjælpe med at lave video til din hjemmeside, dine sociale medier eller noget tredje. Men grundet vores viden fra annoncering, så har vi specialiseret i at lave video, der fanger opmærksomhed og konverterer kunden.
Vi laver både rådgivning og undervisning i markedsføring, annoncering og sociale medier.
Hvis du gerne selv vil styre din markedsføring eller har en medarbejder til det, så kan vi tilbyde både sparring og kompetenceudvikling.
Få tilskud gennem NextStep – se mere her
Annoncering på Facebook koster minimum 7 kr om dagen, men ellers kan du helt selv styre dit budget.
Vores erfaringer er, at hvis du ønsker annoncering skal drive salg gennem din webshop. Så skal man bruge minimum kr. 5.000,- for, at få nok data igennem til det ikke er tilfældigheder der afgør resultaterne.
Det koster minimum 7kr. om dagen at annoncerer på Instagram.
Det dog vigtigt, at man sætter et budget der passer med ens mål. Hvis du ønsker, at skabe mere omsætning gennem annoncering på Instagram. Så er vores erfaringer, at det ikke er realistisk, at lave langsigtede resultater med et budget på under 5.000kr. om måneden.
Hvad er prisen på TikTok annoncering?
Når man kører annoncering på TikTok, så er minimum budgettet 200kr. om dagen. Det er et månedligt budget på 6.000kr.
Dette afholder mange fra, at teste kanalen af i deres marketingmix, men dette kan være en fordel. Det betyder nemlig, at der ikke er så meget konkurrence endnu.
Prisen på Email Marketing skal næsten ikke måles i kroner, men i timer, da det ofte er en tidsmæssig investering.
Du har selvfølgelig nogle udgifter til dit email system, men prisen på MailChimp eller Klaviyo er ikke specielt stor.
Det er klart, at det kan koste noget i konsulent timer, hvis du ikke selv vil lave opsætning, skrive nyhedsbreve eller andet.