Kian er tidligere revisor – han ved derfor hvor vigtig bundlinjen i en virksomhed er. Han trængte til nye udfordringer, hvorfor han læste en professionsbachelor i Innovation & Entrepreneurship. Han har altid fingeren på pulsen og en klar fornemmelse af, om noget virker fornuftigt – også økonomisk.
Anders er medejer af en cykelbutik i Hadsund. Han ved derfor, hvordan det er at være på den anden side af bordet – og hvordan det er, når man ikke altid har det største budget til rådighed. I februar 2021 færdiggjorde han sin professionsbachelor i Innovation & Entrepreneurship, og han har siden arbejdet fuldtid med online markedsføring.
Vi ser mere og mere at andre markedsføringsfolk snakker algoritmer, data og tekniske løsninger … Og det har også en plads i digital markedsføring, men der er en mere sikker måde at skabe overskud med sin markedsføring. Det er helt enkelt. Du skal kende din målgruppe. Det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort, men det er vigtigt, du kender deres behov, hvad de er bange for, hvad de drømmer om, hvilken jargon de snakker, hvor de befinder sigm og ikke mindst hvordan du fanger deres opmærksomhed.
Så det er rigtigt, at det kræver lidt teknisk snilde og computermagi, hvis man vil spille superliga i sin annoncering. Det er desuden også meget godt at kunne analysere på den data, man får tilbage.
Men vi ser igen og igen, at man vægter teknikker over at arbejde på et klart og relevant budskab, der snakker til det udbytte, en potentiel kunde kan opnå.
Så vores klare tilgang er: Definer din målgruppe, snak til deres behov, deres drømme, deres frygt og fang deres opmærksomhed.
Så skal salget nok følge med.