Retargeting på Facebook?

Facebook retargeting - den mest profitable kampagneform

Hvordan bruger du det, at kunne ramme tidligere besøgende via Facebook til, at skabe flere salg på din webshop?

Går du glip af salg?

Det er ikke altid, at vi konverterer en mulig kunde, første gang de besøger vores webshop. Uanset om vi ønsker at de skal købe, skrive sig op eller læse et indlæg. Der kan være mange årsager til de ikke gør det – de nåede deres busstop, deres kollega forstyrrede med et spørgsmål eller katten gik amok.

 

Uanset grunden til, at besøgende forlader din webshop uden at have købt noget, så vil vi helst ikke tabe dem, efter de har vist interesse i dig, dit produkt eller din webshop.

 

Derfor er det godt, at man kan bruge retargeting gennem Facebook.

 

Men lad os lige starte med, hvad retargeting er, og hvordan det adskiller sig fra remarketing, da de to begreber ofte bliver blandet sammen. Derefter har jeg en lille tjekliste der skal være på plads, før du kan lave retargeting. Og til sidst har jeg nogle eksempler med på gode retargeting-annoncer.

Retargeting eller remarketing?

Retargeting og remarketing er to begreber, som ofte bliver blandet lidt sammen og brugt på forskellige måder. Det skyldes ikke kun, at de to begreber lyder næsten ens, men også at formålet med begge to er at annoncere over for den samme person flere gange og dermed øge chancen for konvertering dér, hvor der er størst chance for at det sker.

 

I begge tilfælde bliver tidligere kunder eller besøgende på din webshop mindet om, hvilke varer du har – og de vil forhåbentlig vende tilbage til din side for at handle, når de har besluttet sig.

 

Remarketing vil typisk gå ud på at sende e-mails til folk, som allerede har handlet hos dig. 

 

Men i denne omgang vil vi fokusere på, hvad retargeting går ud, så lad os se nærmere på det:

 

Retargeting foregår ved, at en person besøger din webshop og på den måde lader dig “tracke” (altså spore) vedkommende. Derefter kan du vise reklamer for dine produkter, når vedkommende besøger Facebook eller Instagram.

Før du kan lave retargeting - tjeklisten:

  1. Du skal allerede have noget trafik på din webshop
  2. Du skal have opsat Meta Pixel på din webshop
  3. Du skal have oprettet en Facebook Business Manager og en Facebook Annoncekonto
  4. Du skal have opsat dine målgrupper 
  5. Du skal lave det rigtige content til retargeting

Her er nogle retargeting-annoncer til inspiration

Vil du i gang med retargeting?

Lad os stå for den tekniske opsætning af retargeting, så kan du koncentrerer dig om, at pakke ordrerne. 😉

Skriv dine informationer ind herunder, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Læs også

Billedet til Kaptures blogpost omkring content.
Content

Hvad betyder content? Og hvorfor er det vigtig for din virksomhed? Vi kigger nærmere på hvad content er

Få mere viden